
ویژگی – گاهی اوقات از کارشناسان Cipher Brief با تجربه در هر دو بخش دولتی و خصوصی می خواهیم تا نظرات خود را در مورد مسائل امنیتی به اشتراک بگذارند.
DNA ارزش آفرینی
برنامههای اطلاعاتی شرکتهای محلی دیگر جدید نیستند. شرکتهای بزرگ و کوچک روی اطلاعات، ابزارها، دادهها و خدمات شخص ثالث سرمایهگذاری کردهاند تا از درک مدیران اجرایی از فرصتها و ریسکها حمایت کنند، به این امید که بتوانند مزیت رقابتی و در عین حال محدود کردن قرار گرفتن در معرض شرکت. اما برخی از تیمهای اطلاعاتی شرکتی در تلاش هستند تا ارزش کامل خود را درک کنند، و برخی از مدیران شرکتها در حال مبارزه با بهترین روش تعیین وظایف و استفاده از هوش (و تیمهای اطلاعاتی آنها) برای مدیریت تصمیمگیری استراتژیک هستند. ارزش مادی روی میز باقی می ماند و برخی افراد حتی آن را در آنجا نمی بینند.
هیچ گلوله نقره ای برای رهبران اطلاعاتی بخش خصوصی برای حل این مشکل وجود ندارد. این یک کمپین، تا حدی ارگانیک و تا حدی طراحی شده است، که به آموزش و روشنگری متقابل نیاز دارد (منظور نه تنها مشتری شما، بلکه شما نیز هست)، تعهد مداوم به حرفه و تمام نظم فنی شما، تمرکز بی امان بر الزامات تجاری و جهنم سر و صدای زیادی.
خوب چگونه به نظر می رسد؟
این یک حقیقت ساده را منعکس می کند: «هوش» یک رشته است، نه یک موضوع یا یک ابزار با تمرکز محدود. اگر به درستی بسته بندی شود، روی هر چیزی که برای تصمیم گیرنده مهم است، تمرکز خواهد کرد.
یک فرمول ساده برای اینکه چگونه، کجا و چرا در یک محیط شرکتی کار می کند وجود دارد. هدف + مکان + فرآیند.
هدف: مدیر عامل شرکت، درست مانند یک سیاستمدار ارشد دولتی، به هوش استراتژیک نیاز دارد. برنامهها و نیات دولتها، افراد، شرکتها و بازیگران غیردولتی، همراه با نتایج و اثرات بالقوه ارزیابیشدهشان، تفاوت قابلتوجهی در رفاه مالی، شهرت و فیزیکی یک شرکت و افراد آن ایجاد میکند.
یک برنامه اطلاعاتی پر رونق نیازهای شرکت و مدیران آن را پیش بینی می کند، با تخیل محدود به یک محدوده محدود یا فقط مسائل تاکتیکی نیست و تمرکز فعال و چرخهای بر طیف وسیعی از اهداف تجاری، ریسکها و فرصتهای ژئوپلیتیکی و سایر منافع استراتژیک قوه مجریه. گود مانند یک رهبر شرکتی به نظر می رسد که به وضوح شکاف های دانش را در مورد هر موضوعی که مورد علاقه استراتژیک شرکت است شناسایی می کند، از هوش تمام چرخه برای کمک به پر کردن این شکاف ها استفاده می کند و در نتیجه تصمیمات هوشمندانه تر و سریع تری می گیرد.
محل:برای پشتیبانی از a ارتباط مستقیم و عمودی با رهبران شرکت.
این مکان دیگری است که برنامهها در آن رشد نمیکنند یا توانایی اجرا را محدود میکنند. موقعیت مکانی نامناسب به ناچار می تواند دسترسی محدودی به تیم اطلاعاتی شرکت ایجاد کند یا ناخواسته آن را مخرب کند. فیلترهای بین سازنده اینتل و کاربر اینتلیا هر دو.
به عنوان مثال، برنامه های اطلاعاتی در اکثر شرکت ها با برنامه های امنیتی شرکتی مرتبط است. این یک وابستگی متقابل حیاتی است: برنامههای امنیتی موفق در ارزیابی تهدید برای مدیریت مدیریت ریسک رشد میکنند و الزامات امنیتی بخش مهمی از نیازهای اطلاعاتی یک شرکت است. اما شکست تخیل، چه توسط تیم اطلاعاتی و چه توسط مدیریت شرکت، اغلب منجر به ایجاد تیم اطلاعاتی به عنوان یک عملکرد فرعی یا فرعی یک سازمان امنیتی می شود که به نوبه خود دامنه اطلاعات را منحصراً به مسائل امنیتی محدود می کند. تمایل به جزئیات، رفع نیازهای فوری و مبرم دارند. این هیچ مجالی یا اجباری برای تیم برای عملکرد گستردهتر یا برای شرکت برای درک ارزش کامل تیم باقی نمیگذارد (“هدف” که در بالا توضیح داده شد).
همین را می توان گفت زمانی که یک تیم فکری، چه از طریق طراحی شرکتی یا از طریق پروتکل شرکت، پیام خود را از طریق سایر عملکردهای پشتیبانی (قانونی، انطباق، مسائل دولتی و غیره) مدیریت یا فیلتر می کند. این فیلترهای شرکتی یا از طریق تفاوت در اهداف، یا به دلیل درک نادرست از تفاوت های ظریف روش ها یا پیام، فرآیند هوشمندی را تضعیف می کنند و به طور ناخواسته توانایی مدیر عامل شرکت را برای درک ارزش کامل هوش محدود می کنند.
Cipher Brief میزبان جلسات توجیهی خصوصی با مجرب ترین کارشناسان امنیت ملی و جهانی جهان است. همین امروز عضو شوید
روند:یک برنامه موفق بر اساس امکانات یک چرخه کامل ساخته شده است. معنی:
- هر کاری که عملکرد اطلاعات انجام می دهد یا توسط الزامات صریح، سفارشی یا با استراتژی ثابت هدایت می شود الزامات تصمیم گیرندگان کلیدی در شرکت – چیزی به نام تولید تولید نمی شود و “خبرنامه” و “بررسی” هفتگی / ماهانه نمی تواند انجام شود مگر اینکه صریحاً درخواست شود و برای هدف خاصی در مورد نحوه استفاده از آن.
- قابلیت مجموعه ای که نه تنها مجموعه غیرفعال (مانند نظارت، اشتراک، پخش متن باز) را فراهم می کند، بلکه مهمتر از آن، فعال مجموعه. این ابزار حیاتی اغلب نادیده گرفته میشود و بسیاری از برنامهها فرصت تبدیل شدن به یک “ارزش افزوده” منحصربهفرد برای شرکت را از دست میدهند. برون سپاری انحصاری مجموعه فعال به شرکت های خارجی بدون مکانیزم داخلی برای مدیریت مستقیم این مجموعه یا ارائه یک ارزیابی تحلیلی از نتیجه “خام” این شرکت ها باعث ایجاد ریسک اضافی، از دست دادن احتمال ارتباط و بینش و هزینه های اضافی قابل توجهی می شود. اما مجموعه فعال با مدیریت مستقیمتر، بینشهای منحصربهفرد و دقیقی را ارائه میکند به گونهای که میتوان آن را هم برای وفاداری و هم از اطمینان کنترل کرد، متناسب با نیازهای فردی و همزمان افراد داخلی، مدیریت برای اجرای اخلاقی عملیاتها و میتوان بر اساس آن ارزیابی کرد. زمینه داخلی، استراتژی، ریسک پذیری، برنامه ها و نیات شرکت.
- توانایی تحلیل، پشتیبانی شده توسط صنایع دستی حرفه ای و تمرین شده و توسط یک مدفوع سه پایه از تجزیه و تحلیل خوب پشتیبانی می شود: افراد، داده ها و ابزار. این چیزی است که اکثر شرکت ها به درستی انجام می دهند (اگرچه اغلب به روشی محدود کننده مستقر می شود). یک تیم خوب از تحلیلگران اطلاعاتی می توانند از تخصص فنی عمیق خود برای کمک به مدیران اجرایی برای فراتر رفتن از “امپرسیونیست”، به چالش کشیدن مفروضات آنها و اتخاذ تصمیمات بی طرفانه با پشتوانه داده ها و تخصص کیفیت استفاده کنند. و یک منبع تجزیه و تحلیل محلی به دلیل اعتمادی که با مشتریان خود ایجاد کرده است، بهتر از هر منبع خارجی می تواند رویدادهای خارجی را از چشم مدیران شرکت خود تفسیر کند.
- انتشار هدفمند و آگاهانه استو بازخورد به موتوری تبدیل می شود که چرخه را به حرکت در می آورد. وقتی همه کار بر اساس الزامات واقعی هدایت می شود، نتیجه این کار به کسانی منتقل می شود که الف) باید کاری با آن انجام دهند، یا ب) باید دیگران را به انجام کاری با آن توصیه کنند. گسترده بازخورد مشترک ایجاد می کند که الزامات مشترک و گزارش مشترک ایجاد می کند. شما تبدیل به یک مرکز هزینه شده اید که برای برنامه های اینتل عاقبت خوبی ندارد.
قسمت 2 کتاب راهنمای هوش شرکتی را در The Cipher Brief بخوانید
انتشار کتاب هوش شرکتی: قسمت 1 اولین بار در The Cipher Brief ظاهر شد.